Впродовж квітня проактивні М18, ініціативні групи учнів та учениць 8-11 класів закладів освіти різних областей України, брали участь в імітації роботи уявних комітетів Верховної Ради України та працювали над розробленням законопроєктів, спрямованих на вирішення актуальних  для сьогодення і майбутнього України завдань.

Сьогодні найважливіший етап імітаційної гри “М18: Ми - законотворці!” з розроблення законопроєктів офіційно завершився! Йому передувала низка важливих активностей. Нагадаємо, як все було?!

  • Онлайн-опитування учнів та учениць 7-11 класів ЗЗСО України “Відновлюємо Україну разом!”. 
  • Уроки парламентаризму від Верховної Ради України. 
  • Семінар-тренінг “Навчання педагогів-координаторів Всеукраїнської імітаційної гри для учнів та учениць 8-11 класів “М18: Ми - законотворці!". 
  • Демократичні воркшопи: “Цінності. Політичні ідеології”, “Що таке політика?”, “Як ухвалюються закони?”,  “Як взаємодіяти із парламентом? Створюємо петицію”. 
  • Розроблення та підписання петицій М18. 

Новини гри за посиланням: https://m18.org.ua/m18-my-zakonotvortsi/novyny-hry.html 

Наразі маємо 39 законопроєктів з важливих для ефективного й якнайшвидшого відновлення України питань державної політики, розроблених на основі петицій М18, які отримали найбільшу підтримку учнівської молоді і пройшли поріг у 250 підписів: 

  • Комітет з питань антикорупційної політики, бюджету та економічного розвитку - 13 законопроєктів!
  • Комітет з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування  - 13 законопроєктів!
  • Комітет з питань освіти, науки та інновацій - 13 законопроєктів!

Вам цікаво, про що ці законопроєкти?! Тож нумо ознайомлюватися!

Перелік розроблених законопроєктів 

Законопроєкти комітету з питань антикорупційної політики, бюджету та економічного розвитку

ПЕРЕЙТИ


Законопроєкти комітету 
з питань здоров’я, медичної допомоги та медичного страхування

ПЕРЕЙТИ


Законопроєкти комітету 
з питань освіти, науки та інновацій

ПЕРЕЙТИ


І вже скоро, 10 травня в онлайн форматі відбудеться Молодіжний форум демократії, участь у  якому братимуть учнівські команди, координатори/ки, парламентарі/ки та експерти/ки з громадянської парламентської просвіти. Під час форуму учнівські команди матимуть можливість отримати зворотний зв’язок від парламентарів/рок щодо напрацьованих законопроєктів, поділитися своїми враженнями від гри та навчальними досягненнями, і, звичайно ж, відсвяткувати спільний успіх, адже граємо у гру «М18: Ми - законотворці!» та навчаємося бути проактивними громадянами і громадянками!

Разом ми можемо більше!

Вчимося бути громадянами!

 

Підписання петицій проводиться в межах імітаційної гри з громадянської парламентської просвіти  «М18: Ми - законотворці!» в рамках Програми USAID «Рада: наступне покоління», п’ятирічної ініціативи (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання  «Агенція розвитку освітньої політики».
m18 4 logos

Остаточні результати. Петиції з питань освіти, науки та інновацій

  • Андрушівський ліцей № 2 Андрушівської міської ради Бердичівського району Житомирської області. Про відсутність мотивації випускників педагогічних університетів працювати у школі – 293
  • Бучанський ліцей №4. Про правки до НМТ та мотиваційного листа – 326
  • в.с.п. "Науковий ліцей міжнародних відносин ІІ - ІІІ ступенів" Університету митної справи та фінансів, м.Дніпро. Про введення обов'язкової сексуальної (статевої) просвіти в усіх закладах загальної середньої освіти починаючи з 1 класу – 316
  • Комунальний заклад "Лозівський ліцей 10" Лозівської міської ради Харківської області. Про розвиток креативності, індивідуальності та критичного мислення покоління молодих українців – 235
  • Комунальний заклад "Опорний заклад загальної середньої освіти "Сузір'я" Оріхівської міської ради. Про проведення тестування з кожного предмета НМТ в різні дні – 351
  • Ліцей "Гроно" Львівської міської ради. Про надмірну завантаженість навчальних програм для 8-11 класів загальноосвітньої школи – 326
  • Ліцей №36 міста Житомира. Про введення посади Наставник класу у сфері базової середньої освіти – 132
  • Нерубайський академічний ліцей №2 Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області. Про зменшення обсягу домашнього навчання і заміни його більш ефективними методами, що сприятимуть якості освіти та благополуччю учнів – 292
  • Нововолинський ліцей № 2 Нововолинської міської ради Волинської області. Про проблему завантаженості учнів і оптимізації навчальних програм – 495
  • Перша міська гімназія Черкаської міської ради. Про персоналізацію освіти з поглибленим профорієнтаційним напрямком у старшій школі – 129
  • Середня загальноосвітня школа № 90 міста Львова. Про вирішення проблеми непрактичності освіти у ЗОШ – 330
  • ТОВ Новопечерська школа - ліцей І-ІІІ рівнів. Про неефективне впровадження інновацій через бюрократію та недостатню фінансову та психологічну підтримку, що спричиняє стагнацію в процесі освіти і забирає в учнів можливість отримувати сучасну освіту – 113
  • ТОВ Новопечерська школа - ліцей І-ІІІ рівнів. Про необхідну психологічну підтримку учням та шкільним працівникам – 118
  • Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу ім.Л.І.Бугаєвської Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області. Про ранній прихід до школи – 111

 

Підписання петицій проводиться в межах імітаційної гри з громадянської парламентської просвіти  «М18: Ми - законотворці!» в рамках Програми USAID «Рада: наступне покоління», п’ятирічної ініціативи (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання  «Агенція розвитку освітньої політики».
m18 4 logos

Остаточні результати. Петиції з питань антикорупційної політики, бюджету та економічного розвитку.

  • Комунальний заклад "Гімназія №12" Кам'янської міської ради. Про підтримку державою дітей з малозабезпечених родин шляхом накопичувальних банківських вкладів - 286 
  • Комунальний заклад "Луцький ліцей №4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради". Про переатестацію суддів – 535 
  • Комунальний заклад "Ліцей "Максимум" Кропивницької міської ради". Про легалізацію контрольованої пропозиції хабаря правоохоронними органами України – 233 
  • Комунальний заклад "Ліцей "Максимум" Кропивницької міської ради". Про запровадження єдиної системи електронного документообороту для всіх держустанов та місцевого самоврядування – 226 
  • Криворізький ліцей "Кредо" Криворізької міської ради. Про обов'язкове створення обласних сміттєпереробних заводів за участю японських технологій – 371 
  • Луб'янська гімназія №7 Бучанської міської ради Київської області. Про раціональний розподіл бюджету – 253 
  • Ліцей №9 імені Євгенія Єніна Павлоградської міської ради. Про вдосконалення антикорупційної політики, заходи боротьби з корупцією та хабарництвом – 377 
  • Одеський ліцей № 51 Одеської міської ради. Про зменшення корупції та хабарництва – 285 
  •  Петропавлівський ліцей №2 Петропавлівської селищної ради. Про встановлення розміру заробітної плати народним депутатам – 350 
  • Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №129 м. Києва з поглибленим вивченням англійської мови. Про внесення змін до перерозподілу бюджету через спрямування коштів на обладнання STEM лабораторіями шкіл та преміювання учнівської молоді за зайняті призові місця та активну участь у наукових конкурсах – 384 
  • ТОВ "ЗНЗ "Київський ліцей бізнесу". Про збільшення пенсійних та соціальних виплат для окремих категорій населення – 254 
  • ТОВ "ЗНЗ "Київський ліцей бізнесу". Про зменшення податків для малого та середнього бізнесу – 238 
  • Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №28 ім. Т.Г. Шевченка. Про посилення вимог до кандидатів, що балотуються в депутати та до посадових осіб. Про впровадження перевірок кандидатів на посади державної служби всіх рівнів влади та перевірка їхньої роботи в подальшому – 495
  • Івано-Франківський приватний заклад ліцей «Перша ластівка». Про перерозподіл коштів з державного бюджету на підвищення заробітної плати військовослужбовцям та на виробництво озброєння для ЗСУ – 538
  • ТОВ Новопечерська школа - ліцей І-ІІІ рівнів. 1 комітет. Про проблему недостатньої прозорості та контролю над державними коштами – 245
  • Ірпінський ліцей №2 Ірпінської міської ради Бучанського району. Про оптимізацію моніторингу та прозорості системи розподілу бюджетних коштів – 590

 

Підписання петицій проводиться в межах імітаційної гри з громадянської парламентської просвіти  «М18: Ми - законотворці!» в рамках Програми USAID «Рада: наступне покоління», п’ятирічної ініціативи (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання  «Агенція розвитку освітньої політики».
m18 4 logos

Остаточні результати. Петиції з питань здоров’я, медичної допомоги та медичного страхування

  • Біляївський ліцей №2 Біляївської міської ради Одеського району Одеської області. Про погіршення стану здоров'я учнів – 252
  • Біляївський ліцей №3 Біляївської міської ради Одеського району Одеської області. Про збільшення штату медичних працівників, а саме психотерапевтів, психіатрів в державних медичних закладах – 342
  • Дубенський ліцей №6. Про навчання цивільного населення першої домедичної допомоги у всіх сферах діяльності – 318
  • Дубенський ліцей №6. Про збільшення медичного персоналу в закладах загальної середньої освіти – 296
  • КЗПО "Київська Мала академія наук учнівської молоді" та Спеціалізована школа I-III ступенів з поглибленим вивченням французької мови №269 міста Києва. Про врегулювання психологічної реабілітації військовослужбовців – 525
  • Котелевський опорний ліцей № 4 Котелевської селищної ради. Про недостатню забезпеченість районних лікарень новітнім медичним обладнанням – 283
  • Красилівський ліцей Красилівської міської ради. Про медичне страхування військовослужбовців – 262
  • Криворізька гімназія № 68 Криворізької міської ради. Про лікування, реабілітацію та інтеграцію в суспільство учасників бойових дій – 397
  • Криворізький Покровський ліцей. Про забезпечення якісної реабілітації військовослужбовців, які постраждали внаслідок військових дій – 303
  • Нововолинський ліцей №1 Нововолинської міської ради Волинської області. Про легалізацію евтаназії в Україні за медичними показниками – 376
  • Палац дитячої та юнацької творчості Мелітопольської міської ради Запорізької області. Координаційний центр допомоги «Мелітополь Саме Тут.Київ». Про створення Центрів психологічної підтримки родини – 241
  • ТОВ Новопечерська школа - ліцей І-ІІІ рівнів. 2 комітет. Про прийняття певних рішень щодо придушення корупції в сфері охорони здоровʼя. – 209
  • Центральноукраїнський державний будинок художньої та технічної творчості м. Кропивницький. Про створення Центрів підтримки ментального здоров’я учнівської та студентської молоді у закладах освіти – 196
  • Троїцький ліцей Яськівської сільської ради Одеського району Одеської області. Про безкоштовну медичну допомогу військовослужбовцям та постраждалим під час воєнного стану – 302
  • Троїцький ліцей Яськівської сільської ради Одеського району Одеської області. Про недостатнє фінансування медичної сфери – 297
  • Львівська українська гуманітарна гімназія ім.Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови. Про врегулювання пішохідних зон та забезпечення для незрячих громадян безпечного пересування вулицями міст – 279

 

Підписання петицій проводиться в межах імітаційної гри з громадянської парламентської просвіти  «М18: Ми - законотворці!» в рамках Програми USAID «Рада: наступне покоління», п’ятирічної ініціативи (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання  «Агенція розвитку освітньої політики».
m18 4 logos

Петиції з питань освіти, науки та інновацій

  • Андрушівський ліцей № 2 Андрушівської міської ради Бердичівського району Житомирської області. Про відсутність мотивації випускників педагогічних університетів працювати у школі

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Бучанський ліцей №4. Про правки до НМТ та мотиваційного листа

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • в.с.п. "Науковий ліцей міжнародних відносин ІІ - ІІІ ступенів" Університету митної справи та фінансів, м.Дніпро. Про введення обов'язкової сексуальної (статевої) просвіти в усіх закладах загальної середньої освіти починаючи з 1 класу

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Комунальний заклад "Лозівський ліцей 10" Лозівської міської ради Харківської області. Про розвиток креативності, індивідуальності та критичного мислення покоління молодих українців

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Комунальний заклад "Опорний заклад загальної середньої освіти "Сузір'я" Оріхівської міської ради. Про проведення тестування з кожного предмета НМТ в різні дні

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Ліцей "Гроно" Львівської міської ради. Про надмірну завантаженість навчальних програм для 8-11 класів загальноосвітньої школи

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Ліцей №36 міста Житомира. Про введення посади Наставник класу у сфері базової середньої освіти

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Нерубайський академічний ліцей №2 Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області. Про зменшення обсягу домашнього навчання і заміни його більш ефективними методами, що сприятимуть якості освіти та благополуччю учнів

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Нововолинський ліцей № 2 Нововолинської міської ради Волинської області. Про проблему завантаженості учнів і оптимізації навчальних програм

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Перша міська гімназія Черкаської міської ради. Про персоналізацію освіти з поглибленим профорієнтаційним напрямком у старшій школі

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Середня загальноосвітня школа № 90 міста Львова. Про вирішення проблеми непрактичності освіти у ЗОШ

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • ТОВ Новопечерська школа - ліцей І-ІІІ рівнів. 3 комітет. Про неефективне впровадження інновацій через бюрократію та недостатню фінансову та психологічну підтримку, що спричиняє стагнацію в процесі освіти і забирає в учнів можливість отримувати сучасну освіту

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • ТОВ Новопечерська школа - ліцей І-ІІІ рівнів. 3 комітет. Про необхідну психологічну підтримку учням та шкільним працівникам

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

  • Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу ім.Л.І.Бугаєвської Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області. Про ранній прихід до школи

    ОЗНАЙОМИТИСЬ ПІДПИСАТИ

 

Підписання петицій проводиться в межах імітаційної гри з громадянської парламентської просвіти  «М18: Ми - законотворці!» в рамках Програми USAID «Рада: наступне покоління», п’ятирічної ініціативи (2021–2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна» в партнерстві з ГО «Об’єднання  «Агенція розвитку освітньої політики».
m18 4 logos

«М18» Ми були першими!

Ми - молодь, теж маємо голос, ми теж здатні міняти світ на краще.

М18 - це проєкт, який дав змогу показати оточуючим, що ми - молодь, теж маємо голос, ми теж здатні міняти світ на краще. У день виборів дуже приємно було спостерігати за тим, як виборці відповідально віднеслись до цього проекту та усвідомлено віддавали свої голоси, розуміючи, що хто як не вони можуть змінити майбутнє, не дарма кажуть: «Якщо хочеш змінити світ на краще - почни з себе»

Юлія Карєва, 17 років,
голова виборчої дільниці «М18»

Ми також хочемо відчути себе дорослими.

Мені дуже сподобалось :) Цей проєкт важливий для всього суспільства, підлітків та дітей. Ми також хочемо відчути себе дорослими. Була така думка, що дитина не може нічого вирішувати в своєму житті, це шанс показати, що ти сам здатен вирішувати долю своєї держави, свого міста, села. Це важливо! Сподіваюсь, що цей проєкт буде розповсюджуватися по всій Україні :)

Катерина Смірнова, 14 років

Ми можемо змінити нашу Україну на краще!

Особисто для мене цей проєкт багато чого означає. Це не лише наше майбутнє та майбутнє нашої держави, але й дружня команда з найкращим людьми. Кожен учасник відіграє нереальну роль у М18. Ми можемо змінити нашу Україну на краще! Адже молодь обирає краще майбутнє.

Ольга Бичковська, 14 років

facebook

Методичні посібники

Форум М18. Відеозвіт

Брошура

Go to top